آنچه در مورد ضد آفتاب باید بدانید
نوشته شده توسط : میثم اکبری

ضد آفتاب مانند خوردن سبزیجات است. ما می دانیم که این برای سلامتی ما مفید است ، اما همیشه دقیقاً نمی دانیم چرا و چگونه به درستی از آن استفاده کنیم. اشعه ماورا بنفش دقیقاً چیست و معنی SPF واقعاً چیست؟ به ما اجازه دهید همه چیزهایی را که باید در مورد محافظت از پوست در برابر آفتاب بدانید ، درست در زمان تعطیلات تابستان ، پاک کنیم.

 

 

اشعه ماورا بنفش چیست؟


اشعه ماورا بنفش (اشعه ماورا بنفش) اشعه های مضر بالقوه ای است که از خورشید ساطع می شود. گرچه در واقع انواع مختلفی از اشعه ماورا بنفش وجود دارد ، ما بیشترین توجه را به اشعه UVA و UVB داریم زیرا این ارتباط با سرطان های پوست ارتباط دارد.

تمام ضد آفتاب ها در برابر اشعه UVB محافظت می کنند زیرا علت اصلی آفتاب سوختگی و سرطان پوست است. با این حال ، اشعه UVA همچنین می تواند به سرطان پوست و پیری زودرس کمک کند. به همین دلیل مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که "دارای طیف گسترده ای" باشند ، به این معنی که آنها از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کنند.

SPF به چه معناست؟


عامل محافظت در برابر آفتاب (SPF) به دلیل اندازه گیری مدت زمان محافظت از ضد آفتاب در برابر اشعه UVB (اما نه اشعه UVA) مورد استفاده قرار می گیرد. طبق انجمن سرطان آمریکا ، شما باید SPF 30 یا بالاتر را انتخاب کنید. در حقیقت ، FDA این الزام را صادر کرده است که هر ماده حاوی SPF 15 یا پایین تر ، نیاز به داشتن برچسب هشدار دهنده مانند ضد آفتاب غیر طیف وسیع دارد. هرچه عدد SPF بیشتر باشد ، از محافظت بیشتری نیز برخوردار است. با این حال ، به یاد داشته باشید که با افزایش تعداد SPF ، اثر آن فقط به صورت اندکی بهتر است. به عنوان مثال ، SPF 15 حدود 93 درصد از اشعه UVB را فیلتر می کند ، در حالی که SPF 30 حدود 97 درصد ، SPF 50 را حدود 98 درصد و SPF 100 را حدود 99 درصد فیلتر می کند. در حال حاضر، هیچ ضد آفتابی وجود ندارد که 100 درصد محافظت کند.

 

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای شما


ضد آفتاب مناسب شما ضد آفتابی است که استفاده خواهید کرد. طبق گفته جولی روساک ، متخصص پوست ، متخصص پوست نیویورک ، "هیچ شماره SPF واقعی برای تعیین مناسب بودن ضد آفتاب برای شما وجود ندارد ، اگرچه ما حداقل حداقل SPF 50 را توصیه می کنیم. من همیشه به بیماران خود می گویم حتی اگر SPF استفاده کنید 50 اما به اندازه کافی از آن استفاده نکنید ، به همان اندازه موثر نیست. هنگام استفاده کمتر از مقدار توصیه شده ، میزان افت SPF قابل توجه شما کاهش می یابد. "

FDA برای بدن شما استفاده از کرم ضد آفتاب به ارزش یک لیوان کامل توصیه می کند. در حقیقت ، هیچ یک از ما این کار را نمی کنیم و بنابراین به ندرت مقدار مناسب SPF را اعمال می کنیم. با توجه به این واقعیت ، من در نهایت به بیماران توصیه می کنم از بالاترین میزان SPF موجود استفاده کنند زیرا به احتمال زیاد کمتر از مقدار توصیه شده استفاده خواهید کرد."

طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، بیشتر افراد فقط 25 تا 50 درصد مقدار توصیه شده ضد آفتاب را استفاده می کنند. استفاده از قسمت بالای لب ها ، پاها ، گردن ، گوش ها و بالای سر (اگر موهای کم پشتتری دارید) و استفاده از آن هر دو ساعت یک بار یا بیشتر در صورت شنا یا تعریق ضروری است.

 همچنین توصیه می شود که مراقب عوامل محیطی باشید که می تواند در سرعت سوختن شما نقش داشته باشد، مانند ارتفاع (هرچه به خورشید نزدیکتر باشد، اشعه ها قویتر هستند).

همچنین باید به یاد داشته باشید که ضد آفتاب ضد آب با ضد آب نیست. هنوز یک ضد آفتاب ضدآب و ضد عرق ساخته نشده است. محصولات مقاوم در برابر آب نمی توانند یک روز کامل دوام داشته باشند و حداقل هر دو ساعت نیاز به استفاده مجدد دارند. در حالی که ضد آفتاب ضد آب در هنگام تعریق یا شنا می تواند تا 80 دقیقه دوام داشته باشد، هنگام خشک شدن با حوله به راحتی از آب خارج می شود یا حتی مالیده می شود.

به دنبال چه مواد ضد آفتابی هستید؟


 توصیه می شود از ضد آفتاب مبتنی بر مواد معدنی با طیف وسیع حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. ضد آفتاب معدنی بهترین SPF برای همه است ، زیرا به طور معمول می تواند مواد نگهدارنده و مواد پرکننده کمتری داشته باشد و باعث تحریک کمتری شود (که باعث می شود برای پوست های حساس مناسب باشند).

برای صورت ، از یک ماده معدنی سبک تر SPF که مخصوص استفاده در صورت است استفاده کنید که به راحتی ترکیب می شود. برای بدن، من یک SPF معدنی را به صورت اسپری، به ویژه برای بچه ها، توصیه می کنم. من EltaMD AERO را برای بدن دوست دارم، آن را اسپری سفید می کند و می توانید آن را روی پوست ببینید. کودکان می توانند همانطور که استفاده می کنند، آن را ببینند و غیره آیا می توانم قبل از اینکه به پوست آمیخته شود و نامرئی شود. "

کرم های ضد آفتاب شیمیائی جاذب اشعه های آفتاب به خصوص اشعه UVA هستند. این ضد آفتاب در پوست نفوذ کرده و زمانی که آفتاب به پوست می رسد، اشعه های نور خورشید را جذب خود کرده، پیوندهای آن ها می شکند و به این صورت مانع از آسیب دیدن پوست می شوند. اما چون جذب پوست می شوند، نمی توانند سطح پوست را به اندازه کافی در مقابل اشعه UVB حفاظت کنند و معمولاً بیشترین SPF که این ضد آفتاب ها دارند، 30 است.

 

در مورد افراد با پوست روشن چه می توان گفت؟


"افرادی که پوست روشن دارند بیشتر در معرض ابتلا به ضایعات سرطانی و پیش سرطانی هستند و بیشتر از سایرین باید سایه خود را جستجو کنند. برای شخصی با پوست روشن بسیار مهم است که بیشتر اوقات از SPF با طیف وسیع استفاده کند و از آفتاب در شدیدترین حالت خود (از ظهر تا سه عصر) پرهیز کند.

در مورد افرادی که پوست تیره دارند چه می توان گفت؟


کسانی که پوست تیره دارند غالباً فکر می کنند که به SPF یا حداقل به همان اندازه نیاز ندارند ، اما این کاملاً درست نیست." افرادی که پوست تیره دارند نیز به همان اندازه در معرض ضایعات سرطانی و پیش سرطانی هستند. من اغلب با بیمارانی که رنگ تیره دارند روبرو می شوم که به طور کلی از ضد آفتاب خودداری می کنند زیرا می ترسند بعد از استفاده از آن خاکستری یا سفید به نظر برسند. آنچه ممکن است آنها ندانند این نیست که همه ضد آفتاب ها یکسان ساخته شده اند و گزینه های بسیار خوبی وجود دارد که یک پوشش نامرئی یا جهانی تر مانند "Revision Intellishade" را ارائه می دهد. "

روش مناسب استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش چیست؟


بر روی پوست تمیز و خشک قرار دهید. قبل از هرگونه آرایش ، بگذارید ضد آفتاب کمی روی پوست جذب شود ، در حالی که یک لایه محافظ تشکیل می دهد. سپس روی آرایش را روی آن لایه بزنید. در تابستان توصیه می کنم قبل از خارج شدن از خانه ضد آفتاب در خانه استفاده کنید.

چرا ضد آفتاب بسیار مهم است؟


حدود 90 درصد سرطان های پوستی غیر ملانوم با قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش ناشی از نور خورشید مرتبط است. و گرچه پرتوهای UVA و UVB ارتباط مستقیمی با سرطان دارند ، اما بسیاری از موارد قابل پیشگیری هستند. طبق بنیاد سرطان پوست (SCF) ، استفاده روزانه از SPF می تواند خطر ابتلا به ملانوم را به نصف کاهش دهد. علاوه بر سرطان ، پرتوهای UVA و UVB نیز با پیری پوست ارتباط مستقیم دارند. SCF گزارش می دهد که تخمین زده می شود 90 درصد پیری پوست توسط خورشید ایجاد می شود.

علاوه بر این ، ضد آفتاب نقش مهمی در بهبودی پس از جراحی دارد. از آنجا که نور خورشید می تواند باعث تیرگی و تغییر رنگ در اطراف زخم شود ، استفاده از کرم ضد آفتاب برای کمک به ترمیم هرچه بهتر جای زخم بسیار مهمتر از همیشه است.

استفاده از ضد آفتاب هر روز ، نه فقط در ساحل یا کنار استخر ، برای سلامت کلی ما ضروری است. خورشید در طول سال و حتی در روزهای ابری اشعه ماورا بنفش مضر ساطع می کند. در حقیقت ، برف ، شن و آب در واقع می توانند اشعه خورشید را منعکس کنند و نیاز به ضد آفتاب را حتی بیشتر تقویت کنند. و به یاد داشته باشید که ضد آفتاب ها با دوام ماندگاری سه ساله طراحی شده اند. اگر یک بطری ضد آفتاب دارید که تاریخ انقضا آن گذشته است ، دیگر موثر نیست و باید آن را بیرون بیاندازید.

همیشه بخاطر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه UVA / UVB ارتباط مستقیمی با سرطان پوست ، پیری زودرس و تغییر رنگ جای زخم دارد ، بنابراین مهمترین نکته برای مراقبت از پوست و سلامت کلی شما ، محافظت کامل و کامل در برابر آفتاب است.

حالا که به اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب پی برده اید، برای خرید ضد آفتاب از بهترین برندها میتوانید از طریق داروخانه آنلاین مهتاطب به نشانی https://mahtateb.com مراجعه نمایید.

 مطالعه بیشتر: روال مراقبت از پوست شما در واقع فقط به این 3 مورد نیاز دارد





:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: